Florist school

Jak wybrać kurs florystyczny?

Jak wybrać kurs florystyczny, jakie aspekty?

Z wyborem odpowiedniego jest podobnie jak z wyborem innego produktu. Zwykle zwracamy uwagę na jakość, ilość i cenę.

Co to oznacza w przypadku florystyki?

  • Jakość kursu florystycznego

Szczególną uwagę zwrócić należy na osobę, które poprowadzi zajęcia florystyczne, najlepiej gdy będzie to mistrz florystyki, który ma w swoim dorobku wieloletnią pracę w branży florystycznej, wykształcenie florysty, a ponadto jest na bieżąco z trendami jakie obowiązują na dany rok. Selekcja wykluczy część miejsc, gdyż nie wszystkie placówki szkoleniowe są prowadzone przez osoby o wysokich kwalifikacjach zawodowych. Warto spojrzeć na autorskie prace wykonywane przez prowadzącego w jego osobistych galeriach, odwiedzić pracownie florystyczne bądź kwiaciarnie jeśli prowadzący takie prowadzi. Daje to świetny pogląd na styl, staranność i profesjonalizm jakim się wykazuje (bądź nie) osoba, od której będziemy się uczyć podczas kursu podstawowego, kursu zaawansowanego, studiów florystycznych bądź warsztatów. Kwiaciarz / kwiaciarka.
 

  • Ilość materiału na kursie florystycznym

Jeśli liczymy na „efekt wow” to koniecznie przyjrzyjmy się czy szkoła florystyczna oferuje dużą ilość i różnorodność materiału roślinnego. Jeśli tak jest, to prace jakie w niej powstają np. bukiety ślubne, wianki komunijne, wieńce pogrzebowe, stroiki wielkanocne i in. będą cieszyć oko na żywo, jak i na wykonanych podczas zajęć zdjęciach. Niezbędne dla florysty są też narzędzia florystyczne, materiały pomocnicze i dekoracyjne – jeśli placówka szkoleniowa je posiada tzn. że zostaną nam one wypożyczone podczas szkolenia i udostępnione wraz kwiatami do wykorzystania.

  • Cena dobrego kursu

By rozsądnie ocenić cenę kursu warto spojrzeć na liczbę oferowanych w jej ramach godzin zajęć teoretycznych i praktycznych. Kluczową informacją jest wzmianka o tym czy szkoła zapewnia materiał roślinny, czy uczniowie samodzielnie muszą go dokupić. Bonusem, który bardzo cieszy są zawsze profesjonalnie wykonane zdjęcia i filmiki z zajęć. Decyzję zawsze ułatwia zapoznanie się z opiniami innych uczestników – można prześledzić je na stronie internetowych i social mediach danej szkoły florystycznej.